?>
ZAREGISTRUJ SA!

login:
heslo:
vyberte si:

fóra [pravidlá]

zaujímavé odkazy

publikovať článok

vyhľadávanie na stránke



Putnici.sk na FACEBOOKu


pred publikovaním príspevku si prečítajte pravidlá diskusných panelov...
tieto diskusné fóra sú moderované. to ale vôbec neznamená, že sa moderátori stotožňujú s obsahom príspevkov.

fóra : biznis protokol - časť tretia, telefonovanie : fórum

koľko hlavných príspevkov zobraziť
vyhľadávanie vo fóre
text a nadpisy:

darka

Admin

zaregistrovaný
Dec 31 1969
príspevkov: 4238

27.3. 12, 07:38    *.flarion.as5628.telecom.sk
telefonovanie
mám zopár skúseností s telefonátmi, ktoré sa tvária ako profesionálne:
- zazvoní (môj súkromný) telefón, dvihnem, ozvem sa prosím - na druhom konci nejaká žena rýchlo zomelie svoje meno, názov firmy (prípadne ešte čosi) a potom sa spýta, či som tá osoba XY, ktorej volá

- občas som sa snažila v medzipauze druhej strany pozdraviť sa - ale to som už väčšinou skočila druhej osobe do reči, lebo pokračovala rýchlo ďalej

- ak som počkala, kým skončila - niekedy aj vyše 1/2 minúty - tak som začala pozdravom ... a vtedy to už začalo byť divné aj mne ...

väčšinou išlo o telefonáty nejakej telemarketingovej firmy


Je nejaké doporučenie, kedy zdraviť/odzdraviť volajúcemu, prípadne či a ako dávať volanému priestor na reakciu?

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
elem

Standard user

zaregistrovaný
Nov 27 2009
príspevkov: 1176

27.3. 12, 08:54    *.91-127-215.t-com.sk
Re: telefonovanie
darka,
ak niekto telefonuje spôsobmi, o akých píšeš - nie je dôvod,aby to človek akceptoval - jednoducho treba zložiť

zdanlivo zdvorilostné frázy typu : prepáčte, nechcem vás obťažovať.. "odrapotanie" nezrozumiteľných mien a názvov firiem a dôvodov a argumentovanie tým, že nám to nezaberie veľa času, ak sa necháme trošičku vyrušovať ..používanie zdrobnelín ..toto všetko ai nevytvára ten požadovaný obraz o niekom, komu mám venovať svoj čas , je to o úcte k sebe samému

..občas je najefektívnejší spôsob komunikácie v telefóne - jednoducho zložiť.

Nech volajúci zvolí inú formu, ak ma chce
informovať, niečo mi ponúknuť či predať, stretnúť sa. Na strane volajúceho isto spadnem do kategórie "náročný" = problémový, protivný, konfliktný, agresívny či aký klient..to mi hrozí.

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
Magen

Standard user

zaregistrovaný
Nov 26 2006
príspevkov: 1392


28.3. 12, 01:49    *.178-40-36.t-com.sk
Re: telefonovanie
Na tých telefonátoch je zábavné to, že už po prvých slovách človek vie, že to sú zase oni. Asi ich všetkých školí ten istý školiteľ - spôsob vyjadrovania ako mali moderátori súkromných televízií niekde na počiatku ich existencie - taký nonstop dlhý zvuk - čosi ako:"DobrýýýdeňňňňsomIksYpsilónováááafirmaChcemeťaobraťeseróóóradabyysomvám" a tu obvykle hovorím Ďakujem, nemám záujem a skladám, takže som sa vlstne ešte nedozvedel, čo mi tá slečna Ypsilonová vlastne chcela ...

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
elem

Standard user

zaregistrovaný
Nov 27 2009
príspevkov: 1176

28.3. 12, 04:44    *.flarion.as5628.telecom.sk
Re: telefonovanie
magen,
je to možné, že ich školia tí istí, je možné že niekto vymyslí schému a ostatní si ju "osvoja" a používajú ju tiež..
.. niektorí tú úplne pôvodnú schému, ktorá mala zmysel a "svoj príbeh" rozvinú/doplnia/zrealizujú sa na nej ..a môže sa z toho stať obťažujúce uisťovanie, že nebyť toho či onoho a malých zemiakov je volaný úplne stratený akoby ani nežil

..komunikačný strom - aj tak sa volá štruktúra komunikácie, ako pracovná pomôcka pre zamestnancov cool centier je v niektorých firmách taký košatý, že môžeš držať slúchadlo aj pol minúty od ucha než zamestnanec skončí ..to vie nahnevať..

synovia mi dávnejšie ukázali/pustili nahrávku odniekiaľ z you tube ako volá zákazník do nejakej automobilky a natrafil na takto školením zdeformovaného človeka ..úplne odľudštený nešťastník , to nevymylíš!

ľudia si to nechajú, nenamietajú na spôsob takejto komunikácie a tým to len upevňujeme, namiesto toho, aby sme to vykričali a povedali, že je to hlúposť

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
darka

Admin

zaregistrovaný
Dec 31 1969
príspevkov: 4238

28.3. 12, 07:25    *.flarion.as5628.telecom.sk
Re: telefonovanie
Ja som už zažila rôzne štýly telefonovania...


kedysi dávnejšie som nejakej cudzej pani odpovedala na 4 otázky o zdraví (nech si môže urobiť čiarku, veď ma to nič nestojí... )

potom po čase mi začali vyvolávať z rôznych čísiel - dvíhala som, veď neviem, o čo ide
- to už som si dávala pozor a keď som zistila, že ide o anketu, tak som odmietla, zapriala pekný deň a zložila
-... po čase som na konci žiadala, aby ma vymazali z databázy... (toto je vraj doporučované, má to byť aj niekde v legislatíve alebo nejakých pravidlách)

- minule pani chcela v rámci ankety odpoveď iba na 1 otázku - keď som odmietla, už som sa ani nedostala k tomu požiadať o výmaz z databázy - složila sama

...neznáme čísla stále volajú... mám podozrenie, že môj bývalý operátor začal obchodovať s databázou svojich čísel a zvlášť s tými, majitelia ktorých sa od neho rozhodli prejsť ku konkurencii (časovo mi to tak vychádza)


- nedávno som po zdvihnutí a 1. vete neznámej panej rovno všetko odmietla, zapriala pekný deň a skončila - vôbec netuším, čo chcela..
horšie je, že mohlo ísť aj o vec, o ktorú som sama mala záujem, ale spätne nevolám; veď ak by to bolo súrne, zavolajú znova...


dcéra dosť dlho brigádovala v call centre veľkej zásielkovej firmy; majú databázu zákazníčok a zákazníkov, korým v rámci rôznych akcií volajú
- pracovníci dostali presné školenie, ako volať - zrozumiteľne, trpezlivo, na požiadanie zopakovať, vysvetľovať atď.
- pritom volajú vlastným zákazníkom, ktorí o to požiadali alebo s tým súhlasia, napriek tomu majú pracovníci rôzne skúsenosti - ľudia už pri neznámych číslach automaticky očakávajú nejaké "otravy" alebo nepríjemnosti

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
elem

Standard user

zaregistrovaný
Nov 27 2009
príspevkov: 1176

28.3. 12, 12:42    *.flarion.as5628.telecom.sk
Re: telefonovanie
Darka,
čo nemáš - to nepotrebuješ

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
darka

Admin

zaregistrovaný
Dec 31 1969
príspevkov: 4238

28.3. 12, 15:13    *.flarion.as5628.telecom.sk
Re: telefonovanie
no, nemám, ale potrebovala by som

ale rozumiem - takéto telefonáty zrejme treba mať pod kontrolou a neplácať sa v tom

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok